SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
FC Norrsken
Fotboll

Veckostädning Norrvallen 2025

2025 års schemat för veckostädningen

Lag Period
F13 Vårstäd
F10 V22
F11 V23
F12 V24
F12 V25
F14 V26
F15 V27
F16 V28
F16 V29
F17 V30
P17 V31
P17 V32
P16 V33
P16 V34
P15 V35
P15 V36 
P14 V37
P12 V38
P10 V39
Damjuniorer V40
Damjuniorer V41
Herr V42
Herr V43
Herr V44
Dam V45
P13 Höststäd

 

Instruktionen för städning av Norrvallen 2025

   
STÄDINSTRUKTION NORRVALLEN
   
OBS! Använd alltid handskar!
   
Städgrejer finns i toaletten och förrådet under trappen. 
Om något saknas så skriv upp på listan på anslagstavlan i köket!
   
1 Städning sker (vanligtvis) måndag, onsdag och lördag av ansvarigt lag. Se i kalendern när det är matcher och anpassa!
2 Spraya medel och rengör tvättställ och toastolar (ute och inne).
3 Häll toa-kem i toalettstolar. Fyll på med toalettpapper, handdukstork, tvål mm
4 Putsa speglar
5 Se över köksbänken, mikro, skåp och liknande. Rengör och städa vid behov. Diska. (Ska i övrigt rengöras av de som använder köket)
6 Torka av bord, uppe och nere
7 Spraya ytdesinfektion på ALLA kontaktytor (uppe/nere/dörrar/handtag) och torka av med pappera (glöm ej lysknappar, spolknappar, lister etc)
8 Sopa och moppa alla golv uppe och nere 
9 Skölj av moppen ordentligt med varmt vatten under längre tid.
10 Se till att det råder god ordning inomhus. Vi vill att Norrvallen ska vara välkomnande.
11 Töm papperskorgar i den stora gröna tunnan som ska stå på sin plats vid vägen. Sätt i nya säckar i övriga, som ska stå kvar på området. Tömning sker två gånger per månad under säsongen från 1 juni till träning upphör.
12 Se över ordningen kring byggnader, läktar, parkeringar mm. Plocka ihop och städa vid behov (Ska i övrigt hållas efter av matchansvariga)
13 Se över arena och plocka in bollar, koner mm i bollförrådet. Lås. 
14 Tvätta trasor och mopp vid behov. 
15 Åtgärda enklare fel och avvikelser. Meddela anläggningsansvarig om det är något särskilt.
   
  //Norrfjärdens IF

 

PSG 2025

Aktiviteten berör alla lag, utom spelare födda 2018 och 2019.

Mål: Max två pass per familj. 

Kontaktpersoner kommer att utses och planering pågår. 

Mer information till spelare/vårdnadshavare är utskickad efter 17 juni. 

Uppdraget sker för att få intäkter till FC Norrskens verksamhet. Ansvarig för koordinering är Norrfjärdens IF. 

Kommande möten:

25 maj, 16 juni och 24 juni (reservtid) kl 18.30 på Norrvallen.  

Toabalar våren 2025

Försäljningsuppdrag FC Norrsken – 2025 - Toa- & hushållsbalar

Ansvariga lag för utdelning av balar våren F15 och hösten P15.

Försäljningen av toabalar är ett lagåtagande, där vi ger ett riktvärde per spelare. Ni som lagledare ansvarar för att samtliga balar blir uthämtade för ert lag. Om någon spelare inte har hämtat ut sina balar kl 20:30 kommer ansvariga för utdelningen, att kontakta er och ni ansvarar då för att balarna hämtas ut. Anledningen till detta är att FC Norrsken behöver ha kontroll på hämtade balar och på vilka intäkter som ska registreras. Ni som lagledare ansvara även för att följa upp så att alla inbetalningar är gjorda. Detta gör ni enkelt genom att begära ut huvudböcker för era lag från kansliet.

Utlämningen kommer att ske vid Ishallen i Rosvik för alla lag. 

 

Följande tider gäller för utdelning torsdagen den 15 maj:

17.30 – 18.00 P15, F15

18:00 - 18:30 F16, P16, F17, P17

18:30 - 19:00 F14, P14

19:00 - 19:30 F13, P13

19:30 - 20:00 P12, F12, F11, F10

20:00 - 20:30 F16-19, P10

20:30 - 21:00 Dam div 3 och div 4, Herr div 4 och 5.

Minst 8 balar per spelare SKA hämtas ut vid detta tillfälle (det finns både toa- och hushållsbalar). Omfördelningar i laget kan därefter ske. Ytterligare balar kan hämtas ut direkt. Det är därför av vikt att ni meddelar antal som hämtas till dokumentationsansvariga utdelare. Vill ni ha fler balar kommer vi att meddela hur många som är kvar efter utlämningen och sammanställning.

Alla ska anmäla att de är på plats och hämtar balar innan uthämtning, de blir då avbockade på laglistan. Har någon barn i olika lag kan de hämta ut alla sina balar samtidigt, viktigt är att uttag registreras på båda spelarna i så fall. Försäljning är för max två barn per familj.

Balarna kostar 290 kr/st. Varje spelare betalar in via swish till lagets eget swishnummer, senast 31/5. Märk insättningen med Namn, Lag, antal balar. Syskon betalas i separata poster. Försäljningsbeloppet dras sedan från lagkassan vid avstämningen. Det är även möjligt att betala in via BG 5674-7793, kom ihåg märkningen!   

Som vanligt gäller - ta er tid att prata med varandra, visa hänsyn och hjälps åt. 

Intäkterna går till fotbollsanläggningarna i Sjulsmark, Rosvik och Norrfjärden.

 

Tack för ditt bidrag!

 

Hälsningar

FC Norrsken

Tjejjoggen 6-7 juni

Ansvariga lag: Herr div 5

  • fredag den 6 juni kl 9.00 till ca 12.00. Packning. (6 st /gång varav 1 vuxen som följer med)
  • lördag den 7 juni då själva loppet är, kl 12.30 till ca 16.00. Då ska de lämna påsar till de som kommer i mål samt hjälpa till att dela ut priserna på prisutdelningen. (6 st /gång varav 1 vuxen som följer med)

Uppdraget kommer från Sjulsmarks SK. 

I förening byggs förening. Här hittar du några av de större aktiviteterna som vi hjälps åt med. 

Information planeras och fördelas via lagledarmöten.

Samverkansföreningarna lämnar årligen in sina behov inför säsongen för att fotbollen i Piteå norra ska ha bra förutsättningar. 

 

 
Våra sponsorer